Wikia

Dragon Cave is een gratis virtuele adoptiesite. Je bent een drakentrainer met een schijnbaar oneindig leven en vangt of steelt drakeneieren (soms kan je op de Verlaten Pagina ook drakenjongen zien) om hen groot te brengen.

Zoals veel adoptie-sites zijn je draken kleine afbeeldingen, en geen echte levende wezens, of zelfs simulaties. Deze afbeeldingen zijn kleine 'sprites', die groeien op je boekrol (de lijst waarop je al je draken en informatie over hen kan vinden). Je draken zullen opgroeien gebaseerd op tijd en het aantal keren dat anderen op je draken klikken, maar als ze dit niet binnen één week doen, zal je drakenei of -jong sterven.

Er zijn vele soorten draken, en verzamelaars kunnen ze uitkiezen en verzamelen zoals ze zelf willen, bijvoorbeeld spelers met boekrollen waarop slechts één enkele drakensoort te vinden is, of enkel de zeldzamere draken, of zelfs hele legers van bevroren jongen ('bevroren' betekent dat ze nooit zullen opgroeien), of gewoon spelers die alle soorten proberen te verzamelen. Er zijn ook verschillende soorten die niet meer voortgezet worden of verborgen zijn (zie Drakentypes voor meer informatie), wat het spel uitdagender maakt voor diegenen die voor de complete verzameling gaan.

Draken fokkenEdit

Je kan je draken een jong laten krijgen dat 50 procent kans heeft om van het ras van de moeder te zijn, en ditto voor de vader. Draken kunnen maar 1 jong per week krijgen.

Sommige drakenrassen kunnen geen kinderen krijgen, zelfs als ze een geslacht hebben. Deze staan bekend als "Onbroedbaar" ("Unbreedable" in het Engels).

Draken vangenEdit

Spelers kunnen hun draken ook vangen door op beschikbare eieren te klikken, ofwel in de hoofdgrot (hoofdpagina, klik op de leefgebieden Alpine, Coast, Desert, Forest, Jungle, Volcano) ofwel op de Verlaten pagina. Eieren van de Grot worden ook wel Grotgeboren genoemd (Caveborn in het Engels), deze hebben geen bloedlijn, en zijn op mysterieuze wijze in het leven gekomen. De Verlaten pagina (beter bekend als "AP", van het Engelse Abandoned Page) bevat eieren die andere spelers hebben opgegeven. Deze kunnen een bloedlijn hebben, maar soms zijn ze ook gewoon Grotgeboren, hoewel het heel vaak voorkomt dat ze ouders hadden of zelfs lange bloedlijnen.

Draken verhandelenEdit

Sinds 10 juni 2011 hebben Magidraken de Rasspecifieke Actie Teleporteren. Daarmee kunnen ze eieren of onbevroren jongen naar een andere gebruiker teleporteren, in ruil voor andere eieren of gewoon gratis. Dit was een geweldige verbetering voor het Verlatenpagina-handelen. Het heeft een wachttijd van 2 dagen na de actie.

Around Wikia's network

Random Wiki