Wikia

Hier zijn enkele regels opgesomd om artikels te maken en bewerken, en algemene gebruiksvoorwaarden. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, zal je er wel geraken, maar we raden je toch aan om deze regels even door te lezen. Als je vragen of opmerkingen hebt, contacteer dan Shadania.

We zouden hier graag enkele zaken posten die gebruikers moeten vermijden, omdat we deze dingen veel zien en dus zeggen we het nu om ze niet meer te hoeven verbeteren in de toekomst:

  • Maak geen artikels aan over niet-bestaande draken. Deze Wiki is toegewijd aan de draken die al bestaan.
  • Maak geen artikel aan van een draak die al een pagina heeft. Om te zien of een draak al een artikel heeft, typ de naam van de draak (of een andere naam waaronder die gekend is als de eerste niets oplevert) in in de zoekbox. Als je een link vindt naar een verwijderde pagina, bewerk die zodat hij naar de juiste leidt.
  • Als je iemand gaat noemen in een artikel of over hen gaat schrijven, zorg ervoor dat je vooraf toestemming hebt van die persoon, tenzij jij het zelf bent. We hebben al gevallen gehad waarbij iemand zijn/haar naam zag staan zonder toestemming, en daar niet blij mee was, ook incidenten met te veel persoonlijke informatie gepost over iemand zonder toestemming.
  • Vandaliseer deze Wiki, en wij vandaliseren jou. Gevolgen van vandalisme hangen af van hoe erg het is, maar het resulteert gewoonlijk in een permanente ban.
  • Verwijder geen aankondigingen op een artikel door administrators, hoe oud of dom ze ook lijken. Doe je het toch, zal je een ban krijgen van drie dagen. Als je denkt dat een aankondiging toch verwijderd moet worden, zeg het op de talkpage van het artikel, zodat de administrators er iets aan kunnen doen.
  • Clicksites en fansites zijn alleen toegestaan op deze pagina en alleen als link. Pagina's speciaal gemaakt voor sites of advertenties voor een site leveren je een ban van een week op, tenzij je account speciaal voor die pagina was gemaakt, in dat geval word je verbannen van de site voor twee weken.
  • Een sprite opnieuw inkleuren om te laten zien hoe het momenteel op Dragoncave uitziet is verboden.

Regels over nieuwe draken

Alle informatie over een nieuwe drakensoort moet worden bijeengebracht op de "Recent Vrijgegeven Draken" pagina, en alleen op deze pagina.

Niet doen:

  • Maak het artikel van de draak aan.
  • Voeg informatie toe als de draak nog niet gezien is.
  • Voeg de Spriter's Alt van een draak toe zonder de toestemming van de Spriter. (Het team zal hen om hun toestemming vragen.)
  • Voeg de Spriter's Alt van een draak toe als die nog niet opgegroeid is.
  • Voeg de Spriter's Alt van een draak toe aan de Spriter's Alt pagina.

Deze regels worden toegepast tijdens dat de draak nog vrijgegeven wordt, totdat de draak niet meer zo nieuw is. Als je deze regels breekt, zal je worden gewaarschuwd of misschien een schorsing krijgen (één week schorsing voor het aanmaken van de pagina van de draak).
Het DC-Wiki Team

Kleine dingen zonder gevolgen

Geen van deze tips zal je een straf opleveren als je ze negeert, maar het is goed ze na te leven. Hoewel, als een administrator je meerdere waarschuwingen geeft en je niet luistert, kan hij/zij je een korte ban (van enkele dagen) geven om je aandacht vast te krijgen.

  • Gebruik geen bijnamen voor spriters op artikels.
  • Discussiëer niet op een artikel. Er is een Talkpage voor elk artikel waar je kunt babbelen zoveel je wilt.
  • Bewerk geen pagina van een andere gebruiker. De pagina van een gebruiker is van hen (en hen alleen!) om er dingen en informatie op te zetten. Als je vindt dat er informatie op staat die niet passend is, contacteer een administrator en zij zullen het oplossen.
  • Bewerk geen officiële beschrijvingen van draken. Het toch bewerken op de Wiki zal het niet veranderen op de site. Als er een schrijffout instaat, post het hier. Als het niet exact is wat de beschrijving op de site zegt, mag je het veranderen.

Deze pagina wordt vaak geüpdated waar en wanneer nodig, dus controleer het zo nu en dan om te zien of je wel helemaal up-to-date bent.

Als je een nieuwe regel wilt invoeren, post je het in het discussiedeel van deze pagina.

Around Wikia's network

Random Wiki