Wikia

Dit is een basisgids over hoe je moet omgaan met vandalisme op een artikel, mocht je het ooit tegenkomen.

Vandalisme: Een bewerking (of reeks bewerkingen) die een artikel of pagina expres onbruikbaar maken, of de verkeerde informatie laten zien.

Hoe een gevandaliseerde pagina te vindenEdit

Dit is redelijk gemakkelijk als je gewoon naar "Recent Wiki Activity (Recente wiki-activiteit)" gaat en een reeks bewerkte pagina's ziet die bewerkt waren door een niet-geregistreerde gebruiker of door een verdachte gebruikersnaam. Kijk nog eens naar de pagina's om zeker te zijn dat ze gevandaliseerd zijn, en het niet gewoon toeval is.

Ongedaan makenEdit

Vandalisme kan gemakkelijk ongedaan gemaakt worden door naar de bewerkingsgeschiedenis te gaan en ofwel "Undo" aan te klikken naast de vandalisme-bewerking, of een ongevandaliseerde versie te vinden en die te kopiëren en plakken naar de huidige versie. Het nadeel hieraan is dat links en afbeeldingen niet mee kopiëren en opnieuw toegevoegd moeten worden.

MeldenEdit

Een administrator zal gewoonlijk wel een vandaal kunnen vinden, maar het kan hen een hoop tijd en werk besparen als je de gebruikersnaam van een vandaal aan een admin meldt.

Opmerking: Geef niemand aan totdat je zeker bent dat ze het met kwade bedoelingen hebben gedaan, en niet gewoon in de war waren.

Actieve adminsEdit

Shadania > Talk page, PM

Around Wikia's network

Random Wiki