Wikia

De groei van je draak wordt beïnvloed door verschillende factoren: views, unieke views, clicks en tijd.

Views Edit

"Views" duiden het bruto aantal keer aan dat iemand je ei of draak heeft gezien. Dit aantal kan misleidend zijn, omdat het aantal views beperkt is door het aantal unieke views. Voor elke unieke view die je draak krijgt, kan hij of zij maar maximum 15 normale views hebben. Dus als een ei 10 unieke views heeft, kan het niet meer views hebben dan 150. Sommigen zeggen dat views een hoofdrol spelen in of je draak zal opgroeien of niet, hoewel er nooit een formule voor is gepubliceerd door de DragonCave administratie.

Rond ongeveer 400 views zal een draak uitkomen, hoewel voor de zeldzamere draken dit aantal heel wat hoger kan liggen. Rond de 1000 views zijn er nodig om een draak te laten opgroeien. Het is mogelijk dat een draak opgroeit met veel minder views dan wat hier staat (bijvoorbeeld een volwassen draak met 600-700 views). Het is wel niet aangeraden om dit te proberen, omdat zo'n draken gemakkelijker sterven.

Unieke Views Edit

Unieke views worden elke keer dat iemand je draak ziet bij de teller opgeteld. In tegenstelling tot normale views kan je er maar 1 per IP-adres per draak krijgen. Unieke views zijn belangrijk omdat ze bepalen hoe hoog je normale views kunnen gaan. Zoals hierboven gezegd is, kunnen normale views niet boven 15 keer het aantal unieke views gaan. Omdat je maar 1 unieke view per IP-adres per draak kunt geven, kan je er niet meer dan 1 aan elke groeiende draak geven die je ziet, tenzij je IP-adres verandert of als je je verplaatst en je een ander IP-adres krijgt. Hoe meer unieke views een draak heeft, hoe minder normale views hij nodig heeft om op te groeien.

Gewoonlijk zal je ei barstjes beginnen vertonen rond 130-400 unieke views, en zal het verder barsten hoe meer views het krijgt.

Clicks Edit

Clicks kunnen maar een keer per persoon worden uitgegeven in tegenstelling tot unieke views. Een click "gebeurt" wanneer iemand de statistieken pagina van een draak bezoekt. Clicks zijn niet levensnoodzakelijk voor de groei van een draak, omdat draken volwassen kunnen worden zonder dat ze ook maar één click hebben, maar als er vele clicks zijn zal de draak sneller opgroeien. Net zoals unieke views kan maar één click per persoon per IP-adres aan een groeiende draak worden gegeven. Hoe meer clicks een draak heeft, hoe minder het nodig zal hebben om op te groeien.

Views, unieke views en clicks krijgen Edit

Er zijn vele manieren om views, unieke views en clicks te krijgen voor je eieren en jongen. Veel mensen gebruiken Click sites om de nodige views te halen. Een andere manier is om ze in een forumsignatuur te plaatsen met de BBCodes, die gevonden kunnen worden met de link "Show HTML/BBCode Links" op de pagina van een ei of jong. Beide manieren zijn goed, hoewel click sites steeds populairder zijn geworden om je draken op te laten groeien.

Tijd Edit

Zelfs als je ei voldoende views heeft en er een groot gat in zit, of als je jong voldoende views heeft en vleugels en het duidelijk is tot welk geslacht het behoort, de tijd waarop een ei uitkomt of een jong opgroeit is willekeurig. Totdat je draak zijn of haar "magisch moment" bereikt, zal het niet uitkomen of opgroeien. Dit moment is al enkele keren veranderd in het verleden. Het was 3.5 dagen, daarna een random punt tussen 3 en 4 dagen. Momenteel is het magische moment voor alle jongen en eieren rond 4 dagen.

Een draak die genoeg views heeft, zal gewoonlijk opgroeien wanneer het nog vier dagen heeft op zijn of haar timer. Er zijn draken die niet zullen uitkomen op bepaalde tijden van de dag, en dus alleen zullen uitkomen in de tijden waarin ze dat kunnen, na hun magisch moment. Voor meer informatie hierover moet je de raspagina van de drakensoort raadplegen.

Als je draak het magische moment bereikt maar niet genoeg views/unieke views/clicks heeft, zal het niet uitkomen of opgroeien totdat het wel genoeg heeft. Als het draakje niet voldoende views heeft wanneer de timer 0 dagen zegt, zal het sterven. Dit is waarom draken met minder dan 3 of 4 dagen (hangt af van persoonlijke mening) worden beschouwd als Noodgevallen.

Als je je draken op de clicksites Valley Sherwood of Dragon Dump zet, is er een timer onder je draken die je vertelt wanneer het volgende ei of draakje op kan groeien of kan uitkomen.

Opmerkingen Edit

Tinsels, Glitters en Avatars kunnen langere tijd nodig hebben om uit te komen, en worden sneller ziek. Tinsels hebben gewoonlijk 5000-12000 views nodig om uit te komen en op te groeien.

Een ei of jong zal ziek worden als het te veel views krijgt in een korte tijd. Probeer het aantal views tot een veilige hoeveelheid te houden.

Around Wikia's network

Random Wiki